این مرکز فرهنگی هنری از :  1 دی سال 137۴ در ساختمانی در پارک طریق القدس بستان احداث گردیدو به فعالیت پرداخت .

در حال حاضر این مجموعه دارای   ۹۷۹۸   جلد کتاب در فضایی دلنشین و مطلوب با مساحتی در حدود ۱۷۰ متر مربع دارای سالن کتابخانه جهت مطالعه ی اعضای کودک و نوجوان می باشد.

خدمات مرکز :

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه ی اعضای حقیقی و مجازی

برگزاری کارگاه برخط فن بیان توسط مربی فرهنگی مرکز

بخش مرکز :کتابخانه کودک و نوجوان در مساحت ۱۰۰متر مربع  می باشد.

امکانات ویژه ی مرکز : سالن مطالعه ی کودک و نوجوان /  ۲ کلاس  جهت فعالیت های نقاشی و کاردستی می باشد .

خدمات فراگیر : ندارد .

روز و ساعت فعالیت : مرکز در یک شیفت از ساعت 8 تا 13 دایر می باشد. روزهای زوج برای اعضای دختر و روز های فرد برای اعضای پسر

پرسنل :۳ نیرو ( ا نیروی مربی مسئول فرهنگی 1 نیروی مربی فرهنگی – ۱ نیروی خدمات )

شرایط عضویت : داشتن حداقل سن 6 سال و حداکثر 17 سال و پرداخت شهریه  ۱۲۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی : استان خوزستان شهرستان دشت آزادگان   بستان – جاده ی ورودی فلکه دوم روبروی صدا و سیما پارک طریق القدس  تلفن : ۰۶۱۳۶۷۷۲۲۷۷ 

مسول مرکز : امیره حویزاوی  

 

 

 

اخبار مرکز: 

                                                                                                              

  • 1400/03/02 - 11:07
  • تعداد بازدید: 5701
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دوازدهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان اندیمشک

دوازدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان ( آیینه‌های ناگهان ) مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اندیمشک در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، علی خانمرادی منتقد ادبی، نویسنده و شاعر ایلامی در این نشست، ضمن تعریف ارجاعات متنی گفت: ارجاعات متنی معمولا در داستان‌های پلیسی جنایی یا درام‌های اجتماعی اتفاق می‌افتند.

او با اشاره به این‌که عدم قطعیت و خاصیت تاویل پذیری متن از مشخصه‌های داستان امروز است افزود: در داستان‌های قدیم همه چیز شرح داده می‌شد اما در داستان امروزی نویسنده خود را موظف به توضیح همه چیز نمیداند و به مخاطب فرصت تفکر و حدس زدن می‌دهد.

وی توضیح داد: تاویل‌پذیری یعنی اینکه اجازه بدهیم برخی سوالات در داستان بی‌پاسخ بماند و مخاطب به تفکر واداشته شود، در عوض نویسنده باید در طول داستان نشانه‌هایی به مخاطب بدهد که بتواند حین تجزیه و تحلیل متن، پاسخ سوالات ذهنی خویش را دریابد و درنهایت اجازه دهیم هر مخاطب دریافت خویش را داشته باشد.

خانمرادی با تأکید بر این‌که در داستان کوتاه زمان و مکان محدود است تشریح کرد: طبق نظریه‌های معتبر ادبی، یک داستان کوتاه برش کوچکی از زندگی یک شخصیت در زمان و مکان محدود و حول محور یک اتفاق واحد می‌باشد.

مربی ادبی با سابقه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، با اعتقاد به این‌که انتخاب راوی و زاویه دید در داستان باید پاسخگوی محتوا و پرداخت باشد بیان کرد: معمولا انتخاب راوی اول شخص برای بیان احساسات و هیجانات درونی شخصیت‌ها مناسب است.

این نویسنده و منتقد ادبی  در پایان به مبحث مستقیم‌گویی در داستان اشاره کرد و گفت: در داستان‌نویسی  بهتر است از مستقیم‌گویی بپرهیزیم و غیرمستقیم و با استفاده از تصویرسازی مفاهیم خویش را نشان دهیم .

بر‌اساس این گزارش، منطق داستانی و پاسخگویی به ابهامات، گره گشایی غافل‌گیر کننده با یک ضربه‌ی نهایی، تعادل اولیه و تعادل ثانویه در داستان، ازجمله موارد دیگری بود که خانمرادی در این جلسه،  به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

ریحانه دهقانی، فاطیما آرزم و هستی نادرپور ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست داستان‌های خود را خوانش کردند.

این رویداد مجازی ادبی با سرپرستی پوران الهی فر و نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به‌کار خود پایان داد.

گفتنی است: دوازدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور علی خانمرادی، شاعر نویسنده و منتقد کشور، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌ اندیمشک در صفحه‌ی مجازی این انجمن برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت